تاکید وزیر داخله آلمان بر “کنترول مرزها” با برخی از کشورهای همسایه

وزارت داخله فدرال آلمان می‌خواهد تا کاهش یافتن رقم ورود پناهجویان، کنترول مرز را با اتریش، پولند، سویس و جمهوری چک ادامه بدهد. رئیس اتحادیه پولیس آلمان گفته است که “ما حد اقل برای ده سال دیگر به کنترول های ثابت در مرزهای آلمان نیازد خواهیم داشت.”

نانسی فایزر، وزیر امور داخله فدرال آلمان به تازگی از تداوم کنترول مرزهای کشورش با شماری از همسایگان دوباره خبر داده است. خانم فایزر گفت: «حالا این اقدام تا اواسط ماه مارچ سال آینده ادامه میابد. اگر تا آن زمان ابزار دیگری نداشته باشیم و اعداد تغییر نکنند، آن زمان به کنترول‌ها ادامه خواهیم داد.»

نانسی فایزر تاکید کرد که او در خصوص کنترول مرزها “عمل‌گرا” است. در عین زمان وزیر داخله فدرال آلمان معترف شد که کنترول های مرزی “حمله عمیق بر آزادی منطقه شینگن” است.

او گفت: «می‌خواهیم دوباره به آنجا برویم اما تا زمانی که ارقام به این اندازه بلند باشند، نمی‌توانم مسئولیت را بپذیرم. به این خاطر است که ما بسیار سخت کار می‌کنیم تا اطمینان حاصل شود که مرزهای خارجی اتحادیه اروپا در نهایت به طور موثر، محافظت می‌شوند.»

اتحادیه پولیس آلمان خواستار ادامه کنترول مرزها در دراز مدت شده است. راینر وندت، رئیس این اتحادیه روز پنجشنبه (۲۱ دسمبر ۲۰۲۳) در برلین گفت: «ما حداقل برای ده سال دیگر به کنترول های ثابت مرزی در مرزهای آلمان نیاز خواهیم داشت، در غیر این صورت هرج و مرج قبلی دوباره رخ خواهد داد.»

به گفته راینر وندت، تا زمانی که قوانین جدید اتحادیه اروپا در رسیدگی به پرونده‌های پناهندگی در مرزهای خارجی اروپا که اکنون مورد توافق قرار گرفته اند، عملی نشوند، “ما نمی‌توانیم از کنترول های ثابت در آلمان صرف نظر کنیم.”اتحادیه اروپا باید در اجرای آن «عجله کند» زیرا مردم هر روز پذیرش سیاست های فعلی را از دست می‌دهند.”

اشتراک در شبکه های مجازی
ایلیا باقری وب‌سایت
تایپ کردم، به صفحه خیره شدم، اسکرول کردم تا به جایی که هستم برسم و هنوز هم ادامه دارد...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *